søndag 13. februar 2011

Quilte/lappekurs



I helga har jeg vært på quilte/lappeteknikk kurs -det har vært veldig lærerikt,
 og KJEMPETRIVELIG.
Tok med en bunke gamle gardiner, ei dongeribukse og et gammelt forkle,
og ikke minst min ELNA maskin, som jeg kjøpte for en av mine
første lønninger for 25 år siden :)


fram og bakside på PC mappe


tror det blir en `kolleksjon` kalt GrønnElg...





Sminkepung av dongeribukse, foret med et gammelt forkle.




Hørt om MugRugs??



..plass til kaffekoppen og en kjeks.



knapphullssøm-for hånd:


Glade og fornøyde kursdeltakere :)

4 kommentarer:

  1. Så fiiin blogg du har Ann Heidi!!!

    SvarSlett
  2. Heisann!!! Liker bloggen din, gøy å se hva du holder på med på fritida di..hi hi :-) Kunne tenkt meg noen mugrugs...4 stk i den rødfargen jeg har på min rosendahl kaffekanne. Ikke helrødt, men kanskje rødt og hvitt og grått...tar du i mot bestilling? Eller må jeg dra frem symaskina mi selv...? Hjælp.

    SvarSlett
  3. Hei og takk for koselig tilbakemelding, begge to.
    JA! kanskje jeg skal lage på bestilling! Har lite RØDT da, og jeg vil bruke noe som er brukt tidligere, kanskje en gammel juleduk, eller spisebrikke? Jeg har noe grått som jeg brukte når jeg trekkte opp spisestuestolene mine, det er litt brokade-aktig. Jeg sender deg et MMS- bilde, så du får se grå-fargen, så snakkes vi:)
    Ann Heidi

    SvarSlett
  4. Mangle du rødt t koppmatta di så kom t mæ, her e d plænty, både gammelt og nytt:)

    SvarSlett